Kbb Doktoru – Op. Dr. Mehmet Emin Çavuş

Estetik Sonrası Burnun Şişmesi ve Morarması Normal Midir?

Burun estetiği, burun görünümünü düzeltmek, burun şeklini ve boyutunu değiştirmek, burun fonksiyonlarını iyileştirmek için yapılan cerrahi veya cerrahi olmayan bir işlemdir.

Evet, burun estetiği ameliyatı sonrası burunun şişmesi ve morarması oldukça normal bir durumdur. Bu durum ameliyatın doğal bir sonucudur ve genellikle ameliyattan sonraki ilk birkaç gün içinde en yüksek seviyeye ulaşır. Burun estetiği ameliyatı sonrasında oluşan şişlik ve morarma, burun bölgesindeki yumuşak dokulardaki ödem ve kan birikmesinden kaynaklanır.

Şişlik ve morarma genellikle ilk birkaç gün sonra azalmaya başlar ve birkaç hafta içinde tamamen kaybolur. Ancak, tamamen geçmesi birkaç haftadan birkaç aya kadar sürebilir. Bu süreçte, doktorunuzun önerdiği soğuk kompres, dinlenme ve ilaç kullanımı gibi yöntemleri uygulayarak rahatlamayı sağlayabilirsiniz.

Bununla birlikte, ameliyat sonrası burunun şişmesi veya morarması dışında aşırı ağrı, kanama, enfeksiyon belirtileri veya solunum sorunları gibi diğer sorunlarınız varsa, doktorunuzla hemen iletişime geçmeniz önemlidir.

 

Scroll to Top
Sohbete Başla
Size nasıl yardımcı olabilirim?
Merhaba,
Size nasıl yardımcı olabilirim?
(0312) 911 52 82